Var med på Lamming!

Hej på er sötnosar!
 
Igår eller ska jag säga inatt var jag med under en lamming!
Det började med att jag och en annan tjej hade eftermiddag på 4H.
Precis när jag åkte hemifrån fick jag ett sms om att ett lam hade komming! 
Jag var på plats 19:53 och fick se lammet det var såå gulligt och litet! 
Jag och min kompis tog in hästarna och getterna och förberede inför natten.
Vid klockan 10 hade de andra lammen inte koming och det började bli farligt!
Två andra tjejer hade suttigt hela dagen i får huset och sa att nu var det viktigt att få ut lammen
för att annars kunde alla dö! Jag och min kompis sprang fram och tillbaka över gården med glidmedel och handskar ny halm och hö mer vatten och så. De fick inte ut lammet det fick bara ut ett ben! 
Vi ringde tre vetrinärer en får bonde på Gotland och djur ambulansen men ingen kunde komma. Till slut fick vi tag i en vetrinär som först skulle ge en häst en kolikspruta. Det stackars fåret som hade haft värkar i över 2 veckor låg utmattat och försökte krysta ut lammen. Vid 12 på natten kom Vetrinären och fick ut lammet med handskar glidmedel och våld. Lammet var dött då sedan många timmar! ;(
Men då märkte hon att bakom de andra lammet fanns det ett till!
Hon fick ut det och det fanns inget liv i det häller tills den ryckte till.
Hon maserade igång den och tillslut mådde den ricktigt bra! Det blev allså tre lam var av ett var dött. :(
Men när jag och min kompis gick vid halv 1 så mådde tackan relativt bra med lite smärtlindring och lugnande. Men det var en välldigt spännande upplevelse att ha varigt med om en lammning! 
Kram!
 
Förra årets lamm. 

 
1 Malin:

skriven

Sv; Tack så mycket! Jag följer dig som 38 nu!
Förresten vet du vad texten som du har i kommentarsfältet heter? :D

Svar: Okej vad bra! :)Nej jag vet tyvärr inte vad texten i kommentarsfältet heter.
Heter den inte - Texten i kommentarsfältet? :D
Saga

2 Alva:

skriven

Jätte fin blogg verkligen ! Vilka sötisar

Kika gärna in min blogg och ställ gärna mer än gärna en fråga i min frågestund :)

KRAM

Svar: Tack fina du! ♥Såklart jag ska ställa lite frågor!
Kram!
Saga

3 :

skriven

Svar; Visst kan jag ddet, säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig =)

Svar: Så nu följer jag din fina blogg som numer 22!Nu får du göra detsamma! :)
Kram!
Saga

4 :

skriven

Svar: Följer dig som nummer 39 :)

Svar: Okej! :) ♥
Saga

5 annaananna:

skriven

åh najs :)

va mysigt me lammning :)

Svar: Ja de var super söta! ♥Kram!
Saga

6 Nikaia i barcelona:

skriven

härligt :)

7 GeMina Arts:

skriven

Åh vad gulligt!!!
Sv: Bra förslag, tack! :D Jo fast jag vet inte om mina sköldisar är så små...de är typ 20 cm långa :P Men allt är ju relativt, jag kallar dem småsköldisar i alla fall!

Svar: Varsågod!Oj 20 cm! Det kanske inte är så små som jag trodde. ;)
Men det är såklart super söta även om det är stora!
Så gulligt med sköldpaddor vill ha!!
Saga

8 Malin:

skriven

Sv: Okej tack ändå! Nej tänkte mer stilen på texten, typ fonten eller vad det heter, t.ex. Arial :)

Svar: Jaha okej! :)Nej jag har tyvärr ingen är du bra på HTML koder?
Saga

9 Malin:

skriven

Sv: Okej, tack ändå :)
Nä sådär, har försökt att lära mig nu i ett år så lite kan jag ju, men jag måste erkänna att det ska bli riktigt skönt när blogg.se kommer ut med det nya "designverktyget"
Är du bra på HTML då?

Svar: Nej det är jag inte jag har lyckats fixa så det är bloglovin skylt och instagram skylt men det är de ända med du har ju bilder där uppe på bloggen så du är ju super bra! :)
Saga

10 Jylice Sjölander:

skriven

Hej! Vilken härlig blogg du har tjejen! Har du några spännande planer för helgen? Kram

Svar: Men tack detsamma! ;)Hade kul med en kompis igår.
Vad har du gjort då?
Kram!
Saga

11 marina:

skriven

Åh så söta!

Svar: Ja visst är de! :)Kram!
Saga

12 Emma:

skriven

Så söta

Svar: Åhh ja visst är de! :)Kram!
Saga

13 marina:

skriven

sv. Verkligen. :)

Svar: Ja! :) Ställ gärna en fråga i min frågestund!Kram!
Saga

14 Malin:

skriven

Sv; Okej tack du med! :)

Svar: Hi hi! :)Det skulle vara amazing om du ville ställa lite frågor i min frågestund. :)
Kram!
Saga

15 Sara - Hold on be strong :

skriven

Åh såå söta!! Bloglovinbyte? :)

Svar: Ja visst var de!Absolut! Säg bara till vilket numer du blev så gör jag detsamma! :)
Kram!
Saga

16 Emmy:

skriven

Åååh lamm vad söta. ^^

Svar: Åhh ja visst var de! :)Kram!
Saga

17 molz:

skriven

Åh trist att ett var dött :(

Svar: Ja det var väldigt jobbigt att se när de kom ut helt livlöst! :(Kram!
Saga

Kommentera här: