Ideellt jobb hela veckan

Hej alla fina!
Den här veckan är riktigt slitig. Jag jobbar nämligen 112,5% ideellt hela veckan.
Det är många timmars arbete, phuu!
 
Jag jobbar nämligen som ledare på ett sommarläger, på Björklunds hages 4H gård
Det är en gård mitt i Norra Ängby med hästar, får, höns, kaniner och marsvin.
 
Jag är ledare på ett sommarläger med barn i åldrarna 6-11 år.
På lägret så mockar vi hos djuren, gosar, pysslar, åker häst och vagn, leker,
bakar och har det superroligt!
 
Under vår och höst terminerna jobbar jag också med barngrupper. Men då bara en gång i veckan.
Där leker och lär vi oss också att sköta och ta hand om de olika djuren på gården.
Vissa helger har jag även extra pass,
då man kommer till gården tidigt på morgonen och öppnarupp,
tar ut alla djur, mockar hos dem, matar dem, och så lite gosning också. ;)
 
Jag är även ordförande i Björklunds hages styrelse.
Så det betyder att jag håller i styrelsemöten en gång i månaden och i lerarmöten en gång i månaden.
Så det blir ganska mycket 4H. 
Men jag älskar att vara med djur och tycker om att jobba med barn,
och att prata inför folk så det passar mig perfekt! Jag trivs jättebra! :D
 
Innan jag delar med mig av lite gulliga bilder på våra djur så tänkte jag
passa på att göra lite reklam för gården och länka till deras hemsida,
som du kan komma till om du trycker HÄR! 
 
Ha det bra, vi hörs!
Puss och Kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Lillgarden:

skriven

Låter som ett kanonjobb!!

Sv. tack så mycket! Ha en fin fin dag!

Svar: Tack, detsamma! :)
Saga

2 MATILDA:

skriven

Men gud så söta :D

3 Matilda Johansson:

skriven

Hade praktik på en 4H gård för kanske 4-5 år sen, var supermysigt! :)

Svar: Vad roligt! :D
Saga

4 Hanna Andersson:

skriven

Så fina bilder.

Svar: Tack så mycket! :)
Saga

5 Vanessa andersson:

skriven

åhh så söta :D

6 Vanessa andersson:

skriven

åh förr jobabde jag alltid som ungdomsledare på humlamadens ridskola. Det var såå kul :D

Kommentera här: