Hemgjord cheescakeglass med brownie och hallonrippel!

Hej på er sötnosar!
Här kommer ett gott glassrecept som passar alla! 
 
Cheesecakeglass med brownie och hallonrippel
  1.  2,5 dl mjölk, 3%
  2. 2,5 dl vispgrädde
  3. 1 vaniljstång
  4. 6 äggulor
  5. 1 dl strösocker
  6. 1 msk glukos (kan uteslutas)
  7. 1 gelatinblad (kan uteslutas)
  8. 200 gram  philadelphiaost
  9. Brownie, valfri mängd
Hallonrippel
  1. 200 gram hallon färska/frysta
  2. 4 msk socker
  3. 1 msk vodka (valfritt) 
Gör så här:
 
1.
Mixa hallon, vodka och socker tills det blir som en juice/sirap: Sila ev hallonsirapen genom en finmaskig sil om du inte vill ha med kärnorna. Jag silade inte hallonsirapen och märkte inte av kärnorna.
 
2.
Dela vaniljstången på mitten, skrapa ur fröna och lägg i stången och fröna tillsammans med mjölk,grädde och glukos i en kastrull. Låt detta koka upp och ställ det åt sidan.
 
3.
Vispa ägg och socker fluffigt
 
4. 
Tillsätt gräddmjölken till äggsmeten under vispning. 
 
5. 
Häll tillbaka glassmeten i kastrullen och värm detta på svag värme tills det börjar tjockna och glassmeten når strax under kokpunkt, dvs 85 grader, det får inte koka. Krama ur gelantinbladet och blanda ner det i glassmeten. Vispa upp  philadelphiaost och blanda ner den i smeten.
 
6. 
Sila glassmeten så att du får bort vaniljstången och kyl sedan glassmeten i vattenbad och ställ därefter in den i kylskåpet så att den blir helt kall, gärna över natten.
 
7.  
För att göra glass i frysen: Häll krämen i en form och ställ i frysen. Rör om var tjugonde minut i 3–4 timmar. Blanda  ner browniebitar och hallonrippel när glassen är halvfryst. Börja med browniebitarna och blanda sedan ner hallonrippeln försiktigt, så att smeten liksom bli marmorerad.
 
8. 
För att göra glass i glassmaskin: Följ instruktionerna för din glassmaskin.När glassen är klar så blandar du i browniebitarna medan maskinen fortfarande är igång. Varva sedan hallonrippel och glass i en form och ställ in den i frysen några timmar
 
När det är klart blir det såhär mummsigt! :)
1 ANNA-SARA:

skriven

SV; Gör gärna ett byte om du inte tar bort mig, säg vilket nummer du blev bara :-)

Svar: Nej jag kommer inte ta bort dig! :)Nu följer jag dig som nummer 302.
Nu får du göra detsamma! ;)
Kram!
Saga

2 ANNA-SARA:

skriven

SV; Blev nummer 57, KRAM

Svar: Okej bra! :)Kram!
Saga

3 Sofia - vardag & foto:

skriven

Vad fin blogg. Kolla gärna min och lämna en kommentar ♡

Svar: Tack så mycket! :)Det ska jag absolut göra!
Kram!
Saga

4 Annika:

skriven

SV: tack så mycket :) Haha, jag skriver en hel del om Eric Saade därför står det i min header ^^

Svar: Ha ha gulligt! :)Bloglovinbyte?
Kram!
Saga

5 Celin ★:

skriven

Åh vad mumsigt det ser ut :)

Svar: Ja visst gör det! :)Har inte hunnit testa själv än men ror den är supergott! :)
Kram!
Saga

6 Kajsa Johansson:

skriven

Detta lät gott! :)

Svar: Ja visst gör det! :)Bloglovinbyte?
Kram!
Saga

7 NELLIE:

skriven

Sv: ja visst,säg till vilket nummer du blir så följer vi dig! :)

Svar: Följer er som nummer åtta nu.Nu får ni öra detsamma.
Kram!
Saga

8 Emilia:

skriven

Svar: denna veckan ska jag nog bara träna lite, jobba och vara på min praktikplats. Jag har inte planerat in något annat än det :) ska du göra något kul i veckan då?

Svar: Nej inget speciellt, sova kanske ha ha! ;)Åhh kul med praktikplats var då någon stans?
Kram!
Saga

9 Linn Bank:

skriven

ÅH gud detta verkar gott, det rinner i munnen just nu haha!

sv: Tack så jättemycket!!

Svar: Ja det ser verkligen gott ut! Har tyvärr inte hunnit testa detta själv än. ;)
Bloglovinbyte?
Kram!
Saga

10 Amanda:

skriven

Åh vad gott :)

Svar: Ha ha ja, glass är ju alltid gott! :)Kram!
Saga

11 amandacatrin:

skriven

åh vad gott! måste testa :D

Svar: Ja det ser verkligen gott ut! Har tyvärr inte hunnit testa detta själv än. ;)
Saga

12 linn:

skriven

Gott!

Svar: Japp! ;)
Saga

13 marina:

skriven

Åh vad gott det låter!

Svar: Ja det ser verkligen gott ut! Har tyvärr inte hunnit testa detta själv än. ;)Kram!
Saga

14 gonzalezolivia.blogg.se:

skriven

svar: tack! :)

Svar: Varsågod! :)Allt bra med dig?
Kram!
Saga

15 ann-sofie:

skriven

svar; allt är bara bra med mig, hur är det själv då? :)

ser riktigt gott ut :)

Svar: Det är bara bra med mig! :)Några planer för veckan?
Kram!
Saga

16 Sofia:

skriven

sv; åh tack! Ja säg vilketnummer du blev så börjar jag fälja mig med"

Svar: Följer dig som nummer nio.Nu får du göra detsamma!
Kram!
Saga

17 Sofia - vardag & foto:

skriven

SV: absolut kan vi göra bloglovin byte, säg till då du lagt till mig så lägger jag till dig direkt:)

Svar: Följer dig som nummer 58.Nu får du göra detsamma!
Kram!
Saga

18 Sofia:

skriven

sv; tack! följer dig som 58!

Svar: Ha ha okej vad bra! :)Kram!
Saga

19 Sofia - vardag & foto:

skriven

SV: följer dig nu, blev nr 59.

Svar: Okej vad bra! :)Kram!
Saga

20 Clara Ringqvist:

skriven

Tack snälla du!

Svar: Det var så lite! :)Kram!
Saga

21 Malin:

skriven

SV: Jo men allt är bara bra med mig idag! Hur är det själv? :D

Svar: Jo det är bara bra med mig! :)Några planer för helgen?
Kram!
Saga

22 marina:

skriven

sv. Det gör de verkligen. :) Aha ja. :)

Svar: Ohh visst gör det! :)Kram!
Saga

23 ann-sofie:

skriven

svar; jag ska bland annat jobba samt åka in till stan i helgen för att söka efter en studentklänning. har du inplanerat något speciellt då? :)

Svar: Ha ha nja...Jag och några kompisar planerar något kul just nu men inget är bestämt än. ;)
Hoppas du hittar en fin klänning! :)
Kram!
Saga

24 Josefine Anerland:

skriven

Åh så gott!

Svar: Ja det tror jag också! :)Kram!
Saga

25 Bella:

skriven

sv: bara varit i skolan, du? :)

om du skulle vilja vara supersöt och göra mig en tjänst, läs gärna detta inlägget:
http://amazingbella.blogg.se/2013/april/one-direction-is-better-than-you.html#comment

Svar: Typ jag också! :)Jag ska absolut läsa det inlägget!
Kram!
Saga

26 Sofia :

skriven

mums :-D

Svar: Japp det kan man säga! ;)Allt bra med dig?
Kram!
Saga

27 Sara:

skriven

Det ser gott ut! :)

Svar: Ja visst gör det! :)Kram!
Saga

28 MY VESTLUND ' :

skriven

MUMS!

Svar: Japp det var super gott! :)Bloglovinbyte?
Kram!
Saga

Kommentera här: